zondag 28 mei 2017

Pays Bas meets Pays Basque

Drie mannen met een missie: de Pyreneeen coast-to-coast. We kiezen voor van oost naar west en eindigen dus in het Baskenland. Voor mij een prachtige ervaring: een schitterend, heel bijzonder berglandschap met niet heel lange, maar wel heftige klimmen.
Voor alle drie gold dat we nog nooit zo lang achter elkaar hebben gefietst (12 dagen) en dat we nog nooit 15 dagen zonder echtgenote hebben vertoefd. Het eerste ging prima, de tweede uitdaging was pittig. Typend achterin de auto constateer ik dat we alle drie ook heel graag weer richting huis-en-haard, en vooral vrouw, kinderen en kleinkinderen gaan!
Persoonlijk vond ik de kameraadschap, de sfeer onderling en de samenwerking het mooist. Fietsend ging de laatste week het best; een opspelende rugspier zorgde in het begin vooral bij de kampeerbezigheden voor ongemak, maar de paracetamol zorgde voor verlichting. Met als gevolg dat ik alles gepland en met veel plezier heb kunnen uitfietsen. Het gaf een goed gevoel mijn niveau nog weer te kunnen halen.
Het weer was geen moment echt spelbreker: in begin wat koude dagen en nachten, de laatste week prachtig, soms te warm!
Zo achter in de auto van Pays Basque naar Pays Bas overheerst dus een voldaan gevoel!

Henk

1 opmerking:

  1. Lief pap. Hebben jou ook gemist. Wanneer kom je oppassen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen